Frakt & Returer

Leverans

Våra blombud skickas med PostNord, Varubrev 1:a-klass, till din postlåda eller dörr. leveranstid: 1-2 vardag*. Paketet delas ut i din postlåda. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. * Till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Observera att Varubrev 1:a-klass påverkas inte av varannan-dag-leverans.

Frakten är inkluderad i priset när du handlar vår prenumeration samt blombud. Paketet kan bli felsorterat på ditt lokala postkontor och skickas till ombud, vi rekommenderar att hämta paketet på ombudet samma dag som leverans sker.

För alla torkade produkter samt tillbehör tillkommer fraktkostnad. Dessa produkter skickas med Varubrev Ekonomi. Varubrev Ekonomi skickas till din postlåda eller dörr klimatkompenserat. Leveranstid: 3–4 vardagar. Paketet delas ut i postlåda. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Leveransen är klimatkompenserad.

Kan blommorna skickas i kartong?

Många har uppfattningen att blommor är ömtåliga och absolut inte bör packas i kartong. Då vet man inte att många av de snittblommor som säljs på de stora blomsteraktionerna runt om i världen faktiskt levereras i kartong från odlarna. Att packa och distribuera blommor i kartong är således inget nytt och absolut inget som påverkar blommornas kvalitet eller hållbarhet.

Alla våra snittblommor levereras i anpassade kartonger ämnade för att skydda dina blommor. Förutom att kartongens storlek håller blommorna på plats så att de inte skadas vid tuffa tag i distributionskedjan. Blommorna är inlindade i skyddande papper vilket tillsammans med kartongen säkerställer att dina blommor är hela och fina när de kommer hem till dig.

Returer & Reklamationer

Blommor är en färskvara och tyvärr finns det ingen möjlighet att skicka tillbaka blommorna om du ångrar ditt köp då distansköpslagen inte gäller varor som snabbt kan försämras.

Om varan vid leverans ej uppfattas hålla den kvalitet du förväntade dig ber vi dig omgående ta kontakt med oss. Exempel på kvalitetsbrister kan vara:

* blommor som är avbrutna/trasiga vid uppackning
* blommor som är skadade på något sätt

Bedömer vi det som en reklamation sänder vi dig omgående nya ersättningsblommor, givetvis utan extra kostnad.

OBS: För att kunna hävda kvalitetsreklamation måste blommorna vid leveranssätt ”till närmsta ombud” varit uthämtade senast 24 timmar från det att Postnord aviserat din försändelse. Reklamationen måste vara oss tillhanda senast 2 dagar från det att leveransen är kvitterad eller uthämtad hos närmsta ombud. En reklamation skall alltid styrkas med ett fotografi.

För att anmälan en reklamation, maila oss på customer@florescent.se

100% Nöjd kundgaranti

Florescent strävar efter att ha 100% nöjda kunder.

För att vår nöjd-kund garanti ska gälla krävs att du ger blommorna nya snitt och sätter dem i vatten samma dag som du får din leverans. Kommer blommorna till ditt ombud behöver du hämta ut paketet inom 24 h för att vår nöjd-kund garanti ska gälla.